WIEŚCI ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NOWEJ WSI UJSKIEJ – podsumowanie styczeń – luty 2021.

Do szkoły wraz z zakończeniem ferii zimowych wróciły jedynie klasy 1-3. Pozostali, ucząc się zdalnie, starają się jak mogą, aby był to czas owocnej pracy, jak i ciekawej zabawy dzięki różnorodnym akcjom i konkursom organizowanym w naszej szkole. Czekamy jednak wszyscy z utęsknieniem na możliwość powrotu do stacjonarnych zajęć!

1.Podsumowanie 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Uzbieraliśmy -10 520,84 zł!!!

To był finał, którego nikt rok temu by nie przewidział – tak odmienny od wszystkich wcześniejszych, a przy tym tak zaskakująco udany! Graliśmy mimo trudności. Niekiedy nawet bez możliwości kwestowania poza domem i dzięki temu e-skarbonki były baaaardzo pomocne. Nasi wolontariusze byli jednak obecni, i w Nowej Wsi Ujskiej, i w Ujściu – gdzie “wyruszyli na zimowy spacer wzdłuż Noteci”. Bardzo ważnym ogniwem tegorocznych działań były prowadzone w internecie aukcje. Ceny wstawionych przez nas produktów poszybowały w górę dzięki Państwu! Słowa ogromnej wdzięczności należą się wszystkim Darczyńcom, których poświęcony czas, praca i finansowe środki pomogły uzyskać naszej szkole tak wspaniały wynik kwesty, a personalne podziękowania trafiły już do nich. Cieszymy się, że graliśmy naprawdę Razem w tak ważnej sprawie, jak pomaganie dzieciom. Jeszcze raz dziękujemy za serce i wielki gest, a sztabowi WOŚP przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Ujściu za ponowną możliwość dołączenia do wspólnej zbiórki!

2. Ferie nieubłaganie dobiegły końca, tak jak i nasz konkurs “Sleveeface- ubierz się w książkę”, zainspirowany przez Bibliotekę Pedagogiczną w Pile właśnie podczas przerwy zimowej. Jesteśmy zachwyceni, że uczniowie podjęli wyzwanie, wybrali książki i w efekcie końcowym stworzyli własne interpretacje ich okładek! Brawa za ich kreatywność i odwagę! Prace naszych uczniów zostały ocenione przez obiektywne jury, a mianowicie przez Panią Izabellę Bartol- doradcę metodycznego w pilskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli, nauczycielkę języka polskiego w szkole podstawowej i średniej. Zadanie nie było proste, jednak ostatecznie nagrodzonymi zostali: I msc. Martyna J.z kl.6 za “Hobbita”, II msc. Jan z kl.7 za “Lew Staszek…” oraz msc.III – Mikołaj I.( kl.8 ) za “Ciało człowieka “. Osobą, która wytypowała najwięcej prawidłowych rozwiązań, była Irmina K.z kl.8. Gratulujemy zwycięzcom pasji, precyzji i pomysłowości, a nagrody ( oczywiście książkowe, skoro konkurs dotyczył propagowania czytelnictwa ) zostaną im przekazane. To jednak nie wszystko! Dostaliśmy informację z Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Pile, że planowane jest stworzenie wystawy z wykorzystaniem m.in. naszych zdjęć. Cieszymy się ogromnie!

3. W okolicach 14 lutego w naszych przedszkolach oraz klasach 1-3 było walentynkowo, a dodatkowo dzieci wzięły udział w projekcie doskonalenia kompetencji matematycznych, czyli ,,Ułamkowym lutym”. Chociaż z ułamkami niewiele jeszcze mają wspólnego to drugą połówkę serca udało się im znaleźć bezbłędnie.
Serca zostały połączone w całość i zawieszone na walentynkowym drzewku, które zdobiło hol naszej szkoły. Nie mogło także zabraknąć pamiątkowych zdjęć w fotobudce.
Do niedzielnych walentynek przygotowywały się także przedszkolacy z Nowej Wsi Ujskiej. Składali złamane serca, kolorowali, wycinali własne walentynki, pisali życzenia a na zajęciach z komputerem używali symbolu serca i robili serdeczne obrazki w programie Paint. Na koniec przygotowali olbrzymie śnieżne serce.

W ułamkowych walentynkach wzięły udział także najstarsze klasy naszej szkoły.
Uczniowie klas: VII i VIII podjęli niełatwe wyzwanie. Podczas zajęć językowych poznali słówka tematyczne, z nich zaprojektowali ciekawe walentynkowe Wordarty oraz popisali się też odjazdowym karnawałowo-walentynkowym makijażem połowy twarzy.
Gratulujemy kreatywności !

4. Międzyszkolna wymiana kartek walentynkowych to efekt współpracy opiekunów samorządów uczniowskich na terenie całego kraju. Jest nam niezmiernie miło, że mogliśmy brać udział w tej akcji. Kartka przygotowana przez młodzież z naszej szkoły trafiła w najdalsze zakątki Polski. Oprócz wysłanych kartek powstała także mapa miejscowości, które wzięły udział w projekcie.

5. “Nasz mały gest zrodził wzajemną wdzięczność a ta zrodziła dobro, które zostanie z nami…”- takimi słowami oddamy to, czego doświadczyli dziś przedszkolacy z NWU. Odwiedziła ich p. Ewa z Warsztatów Terapii Zajęciowej w Ujściu, przynosząc każdemu walentynkowego aniołka, w podziękowaniu za bożonarodzeniowe kartki dla podopiecznych WTZ. Aniołki skradły nasze serca!

6. Mali kucharze z Nowej Wsi Ujskie
Przedszkolakom bardzo przypadł do gustu temat: “Jesteśmy samodzielni w kuchni”. W ramach zajęć słuchali opowiadania “O zarozumiałej łyżeczce”, oglądali odcinki cyklu “Kucharz mały- Kucharz duży”, poznali produkty i przybory kucharskie. W naszej sali głównym miejscem zabaw stała się kuchnia. Samodzielnie nakrywali do stołu i jedli zdrowe produkty.
Zaprosiliśmy też rodziców do pomocy w stworzeniu własnych, zdrowych przepisów i wykonania potraw. Następnie stworzyliśmy przedszkolną książkę kucharską. Przez chwilę mogliśmy poczuć się jak mistrzowie kuchni.
Przekonaliśmy się, że wspólne gotowanie i pomoc mamom w kuchni jest wielką frajdą!

7. 21 lutego przypadał Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Uczniowie naszej szkoły zaangażowani byli w działania konkursowe związane z tym świętem. Wszystko po to, aby podkreślić, jak ważny jest język ojczysty, jego poprawność i czystość. Klasy IV-V bawiły się przy tworzeniu “lepiejów”. Mistrzami w tej dyscyplinie zostali ex aequo Bartosz G. i Kacper R. Starsi- kl.VI- zmagała się z językowymi łamańcami. Ich mistrzynią została Wiktoria P., zaś wicemistrzynią Martyna S.
Klasy VII- VIII przekładały tekst ” Pieśni świętojańskiej o Sobótce [Panna VI]” Jana Kochanowskiego. Tytuł Mistrzowskiego Tłumacza przypadł Irminie K.z kl.8, której pieśń, widziana oczyma współczesnego nastolatka, najbardziej nas zaskoczyła! Wicemistrzem został zaś Paweł G.(kl.7) – za najwierniejsze oddanie tekstu oryginału. Brawa dla wyróżnionych! Oby dbałość o poprawność języka towarzyszyła nam na co dzień!

8. O poprawność językową dbają również uczniowie młodszych klas. Doskonalą właściwą wymowę recytując „wierszyki łamiące języki” i realizując cykl „gimnastyka oka i języka”. Zwracamy też uwagę, by właściwie wypowiadać słowa, dbać o poprawność gramatyczną i wciąż bogacić słownictwo. Udaje się nam to poprzez różne scenki odrywane przez dzieci, klasowe przedstawienia i piękną recytację tekstów. Chcemy nadrobić czas, kiedy nie mogliśmy tego w pełni realizować.

9. Nadrabiamy również zaległości we wspólnej zabawie, szczególnie na boisku szkolnym. W tym roku zima dopisała, dlatego powstały klasowe bałwany, anioły na śniegu i ciekawe budowle. Podziwialiśmy piękne krajobrazy podczas spacerów po okolicy. Wszystko udokumentowaliśmy w formie zdjęć, prac plastycznych i wspomnień… ( na wypadek gdyby nie było śniegu). Wszystko to sprawiło nam wiele radości, ale przede wszystkim zachęciło do aktywności na świeżym powietrzu, której ostatnio tak niewiele…

10. Za nami karnawał. Trochę inaczej niż zwykle spotkaliśmy się na balu. Tym razem każda klasa bawiła się w swoim gronie, przy swojej muzyce i ciekawych konkursach. Jedno pozostało niezmienne – wspaniałe stroje, dobra zabawa i uśmiech. Oby ta dziecięca radość mogła być z nami każdego dnia, bo dzięki niej łatwiej będziemy realizować zadania i aktywnie włączać się w działania na rzecz szkoły i środowiska lokalnego.