-
„Z kolędą dla Ojczyzny”
21.01. br. mieliśmy ogromną przyjemność przedstawić lokalnej społeczności inscenizację bożonarodzeniową „Z kolędą dla Ojczyzny”. Młodzież w przejmujący sposób przedstawiła Wigilie w czasach największych konfliktów wojennych XX w. Była to historyczna wędrówka spisana w czterech scenach. Uczniowie kl.8 przedstawili Rozejm Bożonarodzeniowy, który miał miejsce w 1914r. Natomiast chłopcy z kl.7 odegrali Wigilię polską na frontach II wojny światowej, zaś wigilijną noc w obozie koncentracyjnym w Oświęcimiu odtworzyli chłopcy z kl.5. Klasa 6 przedstawiła tradycje wigilijne we współczesnej rodzinie. Kolędy, pastorałki i muzyka upiększyły występ naszych aktorów. A młodzi artyści zapewnili wszystkim chwile wrażeń i wzruszeń. Wspólnie odśpiewana z publicznością kolęda „Bóg się rodzi” zakończyła przedstawienie.
W ten wyjątkowy dzień pamiętaliśmy także o wszystkich babciach i dziadkach.
„Na Dzień Babci i Dzień Dziadka chcemy Wam złożyć serdeczne życzenia, byście lat setnych dożyli, nie wiedząc, co to zmartwienia. Szczęścia, uśmiechu, dużo radości, codziennie mnóstwo przyjemności. Spełnienia wszystkich najskrytszych marzeń, samych przyjemnych w życiu wydarzeń.”
Do życzeń dołączyliśmy tradycyjne, wspólnie zaśpiewane „Sto lat”, słodki upominek oraz muzyczną dedykację wykonaną przez Bartosza – piosenkę pt. „Pięknie żyć”. Wzruszenie gości było ogromne, a ocierane łzy świadczyły o emocjonalnym odbiorze naszej inscenizacji. -
Dzień Babci i Dziadka
W czwartek 18 stycznia przedszkolaki z Mirosławia wsparci przez uczniów klas I-IV wystąpiły przed swoimi babciami i dziadkami. Dla dzieci i nauczycieli to najwrażliwsza publiczność. Gościł również pan dyrektor. Uroczystość zaczęła się jasełkami i wspólnym kolędowaniem. Druga część występu należała tylko do przedszkolaków. Umilali oni czas swoim bliskim czułymi wierszami, piosenkami, tańcem oraz grą na instrumentach. Na koniec odśpiewano „Sto lat” i zaproszono gości na poczęstunek. Maluchy obdarowały swoich bliskich upominkami. Dziadkowie wzruszeni i zachwyceni występami dziękowali i ściskali przedszkolaków.
Natomiast w Nowej Wsi Ujskiej przedszkolacy w podziękowaniu za miłość, jaką codziennie otaczają ich dziadkowie, przygotowały wyjątkowy prezent. To tutaj, z tej przedszkolnej sceny, każde z osobna kierowało do swoich babć i dziadków ciepłe słowa.
Nie zabrakło wierszy, piosenek, tańców, upominków i życzeń oraz tradycyjnego „Sto lat”. Ogromną i wspaniałą niespodzianką okazał się tajemniczy gość – DJ LUCA, który poprowadził Baśniowy Bal Babć i Dziadków z wnuczętami. Wspólnym tańcom i zabawom nie było końca. Następna taka uroczystość w tak wytwornym towarzystwie już za rok.
-
„Tu wszystko gra!”
32. Finał WOŚP-u za nami! U nas wszystko- i wszyscy- grali dla jednego celu: troska o płuca po pandemii. Zeszłoroczny wynik został przez nas powiększony – uzbieraliśmy bowiem 11 035,57 zł !
Kwestowaliśmy od rana, sprzedając ciasta po mszy św. w Mirosławiu i Nowej Wsi Ujskiej. Wspólne popołudnie rozpoczęliśmy „Spacerem z Sercem”- zabezpieczonym przez #OSPNowaWieśUjska i MDP w NWU i sfilmowanym dronem- dzięki zaangażowaniu p. Mateusza Czarneckiego. Kolejne, blisko 3 godziny, upłynęły na występach tanecznych i muzycznych wszystkich przedszkolaków i uczniów naszej szkoły, bo „Gdy bratnie dusze przyciągają się tak, to niemożliwe nagle można ot tak!”. Pomiędzy prezentacjami dzieci odbywały się emocjonujące licytacje, trwał kiermasz ze 134 losami (rozeszły się w mig !), działała kawiarenka (popcorn i zupa gulaszowa też były w menu) oraz stoisko z pracami rękodzieła szkolnego wolontariatu. Ważnymi punktami programu były: przygotowana przez p. Martę Kamińską prezentacja dotycząca pierwszej pomocy przedmedycznej, pokaz sprzętu strażniczego (OSP w NWU) oraz występy solistki p. Kariny Gwardzik, która przepięknie wykonanym utworem „Dzięki, że jesteś tu” idealnie podsumowała jakże ważną obecność wszystkich, którzy uczestniczyli w tegorocznym finale.
Dodatkowo na Allegro trwały licytacje Pożeraczy Smutków, czyli poduch-gigantów, uszytych po raz 4. przez nauczycielki naszej szkoły w ramach ogólnopolskiej akcji #SzyjemyDobro #NauczycieleSzyjąDlaWośp #WOŚP #PaniFloBo #CyfrowyDialog. Zaskoczenie odebrało nam mowę, kiedy zorientowaliśmy się, że pani Joanna Kuliberda po raz trzeci z rzędu wylicytowała wszystkie giganty. Tym razem były to instrumenty: saksofon, trąbka i nutka, które musiały trafić w ręce uzdolnionej muzycznie (pani Joanna wyznała nam, że gra w orkiestrze dętej) ratownik medycznej. Jesteśmy szczęśliwi i wdzięczni za wspieranie tak ważnej inicjatywy. Pani Joanna otrzymała symboliczne piernikowe serce oraz odznakę z logo naszej szkoły. Do zobaczenia za rok!
-
Tłusty czwartek + walentynki = tłuste walentynki
Walentynki mają długa tradycję – w Europie Zachodniej zaczęto je obchodzić już 500 lat temu. Potem powędrowały do Ameryki, gdzie szybko stały się bardzo popularne. Patronem tego dnia jest postać historyczna – święty Walenty. Dzień Świętego Walentego sprzyja okazywaniu sobie sympatii, życzliwości i miłości. Do najpopularniejszych walentynkowych zwyczajów należy wysyłanie miłych karteczek i liścików podpisanych Twój Walenty lub Twoja Walentynka.
W związku z tym, że przypadły one w tym roku w ferie, to SU wraz z opiekunem i dzieci z klas młodszych postanowili zorganizować je trochę wcześniej. Można było zaobserwować dużą ilość czerwonych serduszek, piękne walentynkowe dekoracje i stroje. Dzieci w atmosferze tajemniczości wrzucały liściki i kartki do świątecznej skrzynki. Przerwy między lekcjami mijały nam bardzo szybko na różnego rodzaju zadaniach walentynkowych, a przerwa śniadaniowa zaskoczyła naszych uczniów pysznymi pączkami od Rady Rodziców. Na zakończenie wspólna belgijka pozwoliła pozbyć się nadmiaru dzisiejszych kalorii.
-
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
Choć Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego miał miejsce 21 lutego, z powodu przerwy zimowej w naszej szkole obchodziliśmy go po feriach. Podczas potyczek językowych klas starszych (5-8) wykorzystaliśmy scenariusz zielonogórskiego oddziału Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego wraz z zawartym w nim filmem studentów UZ. Zagraliśmy indywidualnie i zespołowo w grę aplikacji Kahoot dotyczącą zagadnień z zakresu frazeologii, archaizmów, gramatyki oraz poprawności zapisu. Pracując w mniejszych grupach, łączyliśmy w pary hasła i definicje a wykorzystując formułę 5 sekund, podawaliśmy synonimy wyrazów. Stanęliśmy również w szranki naprzeciw łamańcom językowym – co nie było prostym artykulacyjnie zadaniem. Najbardziej jednak do gustu przypadły uczniom kalambury związane z bardziej ( i mniej znanymi ) powiedzeniami frazeologicznymi w j. polskim. Na najlepiej…i najszybciej odpowiadających uczniów czekały drobne upominki, na pozostałych zaś nagrody pocieszenia – cukierki.
W ramach obchodów tego dnia klasy 1-3 podjęły różne zadania. Uczniowie zmierzyli się z wieloma polonistycznymi zagadnieniami i zabawami językowymi, także z wykorzystaniem programów komputerowych. Doskonaliliśmy technikę pięknego czytania i recytacji. Prezentowaliśmy krótkie przedstawienia i scenki. Nie zabrakło tez pisania krótkich tekstów literackich i konkursu na najładniej napisany fragment wiersza. Efektem tych działań były prezentacje i plakaty. Dzieci udowodniły, że znają swój język ojczysty i potrafią się nim prawidłowo posługiwać. Ciekawe zadania stały się zachętą do podjęcia kolejnych językowych przedsięwzięć.
-
Dzień Kobiet
Tego dnia chłopcy spisali się na medal. Z okazji sympatycznego marcowego święta w naszej szkole pojawiły się kwiaty i drobne upominki dla małych i tych większych kobiet. Chłopcy zachowali się jak prawdziwi dżentelmeni. Oczywiście były też życzenia i tradycyjne „Sto lat”. Uczennice klas 5-8 świetnie bawiły się w swoim towarzystwie, odpowiadając na pytania związane z obchodzonym świętem. Chłopcy z oddziału przedszkolnego w Mirosławiu poczęstowali wszystkich pysznymi goframi. Dziękujemy za wszelkie dowody życzliwości…
-
Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej
Dzieci i nastolatki to osoby, które z każdej strony doświadczają szybkich i intensywnych zmian. Zmiana może przynosić korzyści – pomagać nabywać nowe umiejętności funkcjonowania psychofizycznego, zwiększając efektywność działania. Ale również może stanowić niemałe zagrożenie dla emocji i psychiki. Dzieci mierzą się z wieloma wyzwaniami, pojawiają się trudne emocje… smutek, lęk, czy złość…
Dlatego, by pomóc dzieciom w trudnych chwilach, budując jego odporność i siłę, klasa III oraz uczniowie klas starszych wykonali Apteczki Pierwszej Pomocy Emocjonalnej. Już samo jej wykonanie sprawiło dzieciom radość i wyzwoliło pozytywne emocje. Taka apteczka – małe kolorowe pudełko – to szansa, by tam wrzucić wszystko to, co trudne, a jednocześnie możliwe do rozwiązania z pomocą drugiego człowieka…